Why I DON`T Live Up North Anymore!.

© Hal Bambrick

Why I DON`T Live Up North Anymore!.

Uploaded: February 06, 2010

Description

My Sincere Sympathy to ALL fellow BP Friends dealing with the Weather!. I`m from Philly and decided NOT to play with it anymore so I moved OUT in the Mid 70`s.Please Stay Safe and Warm!!!.Captured at 65 degrees,Bright Sun and some Wind.

Exif: F Number: 10, Exposure Bias Value: 0.00, ExposureTime: 25/10000 seconds, Flash: did not fire, auto mode, ISO: 400, White balance: Auto white balance, FocalLength: 18.00 mm, Model: NIKON D90

Comments

Tamara K. Walker level-classic February 06, 2010

Hope you have enough refreshments for all of us. #1235718

Tiia Vissak February 06, 2010

very inviting! #8361457

Monnie Ryan February 06, 2010

Wimpy, wimpy, Hal -- I put on socks only when it snows! That said, you guys can buy Yuengling, so that might entice me to move! Hey, we got "only" about 6 to 8 inches last night! Neat capture -- love it! Cheers to you as well! #8361483

Gord MacEachern February 06, 2010

Aye Aye Hal, us Canucks spend a lot of time griping about the weather, when summer finally gets here then we gripe about the heat LOL... #8361512

MELODIE C. ROBERTS February 06, 2010

Cheers Hal!!! #8361527

Jessica Jenney February 06, 2010

Very cute, Hal! You can be very relieved you're not in Philly today! Great to see you! #8361597

Claudia Kuhn level-classic February 06, 2010

LOL Hal! Terrific summer scene... we didn't get the snow in NY, but it's pretty cold out! #8361653

Ron McEwan February 06, 2010

Don't come to us if you get a sun burn!

LOL #8361711

Renata Gusciora February 06, 2010

Cool shot,Hal!Need sun so much!!!:D #8361739

Tammy M. Anderson level-deluxe February 06, 2010

We got 28 inches and the sun came out late today and it is beautiful, But alot of shoveling. LOL. We are looking forward to Spring. Great Summertime capture, Hal. #8361773

Karen E. Michaels level-deluxe February 06, 2010

I read you loud and clear Hal. I did most of my career in Philly, and I am so glad I live in So Flo Today!!! #8361796

Mike Clime February 06, 2010

I don't blame you for moving South! We are under a Winter Storm Watch for Sunday and Monday. #8361893

Christine Lobsinger level-classic February 06, 2010

Hal.. nicely shown!!!! It's true what Gord said about us Canucks...
We wine about the WEATHER all the time...
hehehe!

CHRISTINE
SMILING #8361916

Kitty R. Rodehorst-Hanna February 06, 2010

No sun and LOTS of cold wind!!! LOL I really envy you, Hal!!! Awesome shot!!! :-) k #8361936

Kenny Metro level-classic February 06, 2010

Too cool!Cheers to you from northern Virginia. #8362006

Kerry Hill February 06, 2010

Cheers Hal, great shot!! Summer here in Australia, so it's pretty hot! #8362085

Dick W. Wyatt February 07, 2010

I got up at 2:30 this morning, was going down A-1-A to watch the shuttle launch, stepped outside to strong NE winds and solid overcast.
I lived in MN. and Wisconsin, I to know what cold and snow is.

I will be down when it's a bit warmer. #8362275

Robert K. Bemus level-classic February 07, 2010

Haha, Hal, I can relate...snow? Hmm, I've heard of it-- it's cold isn't it? Watch out before some jeaulous Northerners send Edith to snatch away your adult beverage :-) #8362281

Lynne Morris level-classic February 07, 2010

Haha, brilliant capture Hal, I hate our winters :( #8362306

Candice C. Calhoun level-deluxe February 07, 2010

Yes, every year about this time I wonder why I am still in the Midwest :) Thanks for the toast and rays of warm sunshine!

ccc #8362801

Ellen Hodges level-deluxe February 07, 2010

You look soooo warm! It's a world of difference for sure!! #8362811

Jack Ryan February 07, 2010

Cheers! (Do you have a guest room available until late April? I'll bring the "beverages.") #8363118

Amy M. Wilson February 07, 2010

OMG... TOO funny, great capture and sentiments, Hal!

I live in southwestern, Pa, where we got about 2 feet of snow yesterday and I eventually lost cable and internet but thankfully not power too! As much of an incovenience it is, I still love the snow and had a good time out shoveling yesterday! lol #8363238

Kathleen Brennan February 07, 2010

Looks inviting to me! Here in California we are close to that, except getting a lot of rain this year. Badly needed to alleviate the drought! #8363244

Val Feldman level-deluxe February 07, 2010

Ho! Love this one, Hal - You sure look like one happy fella basking in the sunshine and living in wintertime paradise...even TX this year is just tooooo darned cold!! #8363259

Linda A. Braddock level-classic February 07, 2010

Hal, Nice Capture, up here in Jacksonville we are a little cooler than you, still have it better than our fellow Photographers up north. Hope to see you, Archie, Edith and the babies soon!! #8363623

John Connolly February 07, 2010

This kind of looks like our weather at the moment Hal! Then again, snow is OK in moderation! #8363755

Liz blahh February 07, 2010

Wonderful! #8363827

Mary K. Robison February 07, 2010

Too funny, Hal!
My parents moved our family to Southern California after one of Wisconsin's record-breaking miserable winters. I am ever so grateful they did!


#8364390

Shelly A. Van Camp level-classic February 07, 2010

LOL too funny!!! #8364432

Judy V. Kennamer level-classic February 08, 2010

You definitely are a wise man Hal!!! The South is the place to be -- I've been here my whole life and love it! Cute portrait of a happy man! #8365525

JO ANN CLEVELAND February 08, 2010

Smart man! Judy and I are Dixie Chicks! lol

And in June we are going to visit Mary Beth in Pittsburg, think it will be warmer then! :-)

Love the picture..

jo ann c. #8367034

Nancy J. Locke February 09, 2010

WTG Hal!!! Great pic!!! Hubby and I are discussing moving further south. It's hard to stay cooped up during the winter when the days are so Arctic.

Cheers, Nancy J Locke #8368239

Bonnie Gearhart February 09, 2010

Love it, Florida winters are awesome, although this year it has been a little cold at times but that's ok, we will get through it! #8368570

Julianne Bradford February 09, 2010

Stirring things up huh Hal? Don't tell anyone how warm it is they will all move and it will only get more crowded in our warm states,LOL. We moved to California after watching the rose parade. My dad couldn't get over how warm it looked on TV. It's a little rainy today but I'm not complaining :-) #8368593

Karen Bacon February 09, 2010

Terrific pic Hal!I am so jealous.We got 2 feet of snow on the weekend,just got power back yesterday,now it is snowing again calling for 2 more feet and 50 mile winds.If I leave now I can be at your house in 10 hours.Is that ok..lol!!!!! #8369398

To discuss, first log in or sign up (buttons are at top center of page).

Get Constructive Critiques

Sign up for an interactive online photography course to get critiques on your photos.


 

Did You Know?

BetterPhoto Websites: If you see an orange website link directly under the photographer's name, it's totally okay. It's not spam. The reason: BetterPhoto is the one that offers these personal photography websites. We are supporting our clients with those links.

Unavailable EXIF: If there is no other information but 'Unavailable' in the EXIF (meaning no EXIF data exists with the photo), the 'Unavailable' blurb is not displayed. If there is any info, it shows. Many photos have the EXIF stripped out when people modify the image and resave it, before uploading.


 

The following truth is one of the core philosophies of BetterPhoto:

I hear, I forget.
I see, I remember.
I do, I understand.

You learn by doing. Take your next online photography class.


Copyright for this gallery photo belongs solely to Hal Bambrick.
Images may not be copied, downloaded, or used in any way without the expressed, written permission of the photographer.
Log in to follow or message this photographer or report this photo.